S
Emminou hudbou jsem se potkal v období, kdy jsem zažíval spoustu
pro mě do té doby nových věcí. První rozhovor jsme spolu dělali
někdy na jaře roku 2016 krátce před vydáním jejího debutového
alba What I've Done.
Měl
jsem to štěstí, že jsem o ní do té doby vlastně skoro nic
nevěděl - určitě jsem znal její jméno v souvislosti se
zpravodajstvím TV Nova, jelikož jsem ho ale nesledoval, nevytvořil
jsem si na ni žádný názor. Ani čtení různých společenských
serverů a rubrik mi není příliš vlastní.
Hned
její první singl Waiting mě ale zaujal - byl to přesně ten typ
popu, který u nás chyběl, a navíc odprezentovaný v neotřelém,
lehce dekadentním videoklipu.
Výše
zmíněné první setkání s Emmou na mě zapůsobilo. Svou
inteligencí, charismatem i lidskou vřelostí si mě získala. Vím,
jak tehdy bojovala s pochybnostmi, zda vydávat vlastní hudbu a zda
je na to dostatečně talentovaná. Mluvila o tom, že její táta
Jiří Smetana, ke kterému hodně vzhlížela, byl k jejím pěveckým
dovednostem vždy spíše skeptický, ale ona, ač úspěšná
novinářka či moderátorka, stejně nenašla jinou činnost, kterou
by si přála dělat víc než zpívat.
V
té době už jsem album slyšel a nadchl jsem se pro něj. Nejvíc
se mi líbily dvě franouzsky zpívané písničky na konci, protože
tento jazyk pro nás zní přece jen nápaditěji a "tajemněji"
než angličtina, ve které vznikly ostatní texty. Emmin hlas v ní
dostává velmi osobitou barvu, což se o několik let později
potvrdilo třeba i v songu Tajemství od Tata Bojs, kde hostovala.
Z
tohoto setkání vzešla i níže přiložená fotka Tomáše Vlacha,
která mi příjemné pocity z něj doteď připomíná. Emmě to na
ní neuvěřitelně sluší, mě teprve čekala výraznější
fyzická proměna spojená s velkým úbytkem na váze, ale přesto
už ke svému tehdejšímu já nejsem tak kritický, jako jsem býval.